PŘEDNÁŠEJÍCÍ
Vystudoval Vysoké učení technické v Brně obor informatika a sdělovací technika. V IT oboru pracuje již více než 20 let a zabývá se převážně infrastrukturou počítačových sítí. Od roku 2014 pomáhá na základních a středních školách budovat školní infrastrukturu, implementovat cloudové technologie a realizuje školení pro pedagogy na využívání IT technologií ve výuce. Od roku 2001 pracuje ve společnosti K-NET Technical International Group, s.r.o. Od roku funguje i v rámci Národního Pedagogického Institutu jako konzultant IT Guru pro oblast školství v kraji Vysočina.
Blanka Dvořáková pochází ze Žerůtek u Znojma a její cesta ke vzdělávání i umění je plná inspirace. Po střední škole pracovala jako au-pair ve Vídni, kde složila jazykovou zkoušku z německého jazyka, a poté nastoupila na Ostravskou univerzitu, kde vystudovala obor Německý jazyk a Výtvarná výchova. Už během studií ji naprosto uchvátilo výtvarné umění, zejména grafika a keramika. Po krátkém působení jako grafička v Ostravě a po pracovním pobytu v Manchesteru se vrátila do Znojma, kde se začala věnovat výuce svých oborů. Výtvarné umění je pro ni nejen profesí, ale také vášní a neoddělitelnou součástí života.
Mgr. Drahoslava Navrátilová je zkušená pedagožka, trenérka, instruktorka a kinezioložka s dlouholetou praxí, která se specializuje na smysluplné propojení pohybu a učení. Ve své práci se zaměřuje na uvolnění stresu, napětí a únavy, čímž pomáhá zvyšovat energetický potenciál a zlepšovat celkovou pohodu. Pomocí speciálních cvičení a technik dokáže uvolnit nežádoucí emoce, propojit mozkové hemisféry a zlepšit pozornost, čímž podporuje proces učení ve škole i v každodenním životě. Její přístupy přinášejí nejen efektivnější učení, ale také větší nadšení, sebejistotu a radost. Cvičení, která nabízí, jsou vhodná pro děti i dospělé a mají široké využití jak ve vzdělávání, tak v běžném životě.
Mgr. et Mgr. Petr Kolouch, MBA, je psycholog a psychoterapeut se sídlem ve Znojmě, který se věnuje individuálnímu, párovému, rodinnému a skupinovému poradenství a terapii. Pomáhá lidem zvládat obtížné životní situace, partnerské a vztahové problémy, stresové situace i emoční obtíže. Soustředí se také na podporu sebehodnocení, sebeúcty a růstu osobnosti. Jeho přístup klade důraz na seberealizaci a harmonizaci životních aspektů, čímž svým klientům umožňuje dosáhnout lepší kvality života a osobního rozvoje.
Hana Slaná je učitelka 1. stupně, neúnavná propagátorka učení venku, robotických hraček a Hejného matematiky. Ve své práci je také hledačkou příběhů a vypravěčkou pověstí a pohádek, které s nadšením sdílí se svými žáky. Už jako dítě ji učení bavilo natolik, že se do školy nemohla dospat. Měla štěstí, že na své cestě potkala mnoho skvělých učitelů, kteří ji inspirovali a ovlivnili její směřování. Již téměř třicet let se snaží, aby učení přinášelo radost a bavilo nejen děti, ale i ji samotnou.
V českém školství se pohybuje celý život, za katedru se poprvé postavila v září 1987 a od té doby prošla výukou matematiky na všech typech i stupních škol (od prvního ročníku ZŠ po vedení studentů učitelství na vysoké škole). Od roku 2005 je součástí týmu prof. Hejného a pracuje na rozvoji Hejného metody pro výuku matematiky na prvním, druhém i třetím stupni. Je lektorkou Hejného metody a vede semináře, webináře a otevřené hodiny pro výuku matematiky Hejného metodou. Je tutorkou ve společnosti H-MAT, což znamená, že se stará o rozvoj dalších kolegů, kteří se chtějí stát lektory Hejného metody. Je mentorem i mnoha učitelů na prvním i druhém stupni a jezdí za nimi na jejich kmenové školy, kde jim pomáhá zlepšovat výuky matematiky tím, že společně připravují výuku matematiky, pak je sleduje ve výuce, případně sama učí v jejich třídách.
Mgr. Kristýna Dvořáková je hudební pedagožka, muzikoterapeutka a autorka s bohatou praxí a vášní pro práci s dětmi. Vystudovala Konzervatoř Brno, následně absolvovala Metodické centrum na HF JAMU a v roce 2023 dokončila Dlouhodobý kurz muzikoterapie pod vedením M. Lipského. Od roku 2005 se věnuje hudební práci s dětmi ve věku od 10 měsíců do 5 let, přičemž její hlavní náplní je hudebně edukační program Hudebníček. Tento program zprostředkovává dětem hudbu formou hry, prožitku a pohybu – nejpřirozenějšími způsoby učení.
Hudebníček nabízí pravidelné lekce pro děti s rodiči ve Znojmě a jednorázové interaktivní hudební workshopy pro mateřské školy a 1. až 2. třídu základních škol. V roce 2018 vydala Kristýna Dvořáková CD a zpěvník Hudebníček, který obsahuje její autorské písně s instrumentací pro různé nástroje a dětský zpěv, doplněné o metodické povídání ke každé skladbě. Tyto písně vznikaly jako reakce na potřebu přiblížit dětem různorodé hudební oblasti a témata jednoduchým, ale esteticky hodnotným způsobem.
Kristýna Dvořáková neustále pracuje na inovaci svých programů a v současnosti připravuje nové písně pro další CD. Její práce s nejmladšími dětmi je dynamická, inspirativní a plná energie, což se odráží v jejím jedinečném přístupu k hudební pedagogice.
Mgr. Marcela Přibylová je učitelka 1. stupně s dlouholetou praxí, která působí na ZŠ náměstí Republiky ve Znojmě a na Katedře softwaru a informatiky Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy. Specializuje se na výuku nové informatiky na ZŠ a je autorkou mnoha výukových materiálů, pracovních sešitů a učebnic. Její pedagogická inspirace Kreativní vyučování pro 1. stupeň ZŠ se stala oblíbenou metodickou podporou pro učitele. Ve své práci využívá integrovanou tematickou výuku, projektové vyučování a hudbu, kterou propojuje s výukou. Založila několik dětských hudebních souborů, s nimiž se úspěšně účastnila kulturních akcí, vystoupení a soutěží.
Za svou mimořádnou pedagogickou činnost získala v roce 2021 prestižní ocenění Global Teacher Prize Czech Republic.
Rostislav Smutný je nejen zkušený pedagog, ale také vášnivý cestovatel a objevitel světa. Studoval na Univerzitě Hradec Králové český jazyk a tělesná výchova a po ukončení studia působí jako učitel ve Znojmě. Jeho profesní i osobní život jej však zavál daleko za hranice České republiky – a to doslova.
Se svou rodinou pobýval téměr 11 let v Norsku (2009-2019), kde nejen žil ale také pracoval. Přiblíží nám nejen vzdělávací systém, ale i každodenní život v této fascinující severské zemi.
Nyní učí na Základní škole Prokopa Diviše a MŠ, Znojmo – Přímětice 569 .
Nikola Grafová má více než 13 let zkušeností ve školství a aktuálně působí v Mateřské škole nám. Republiky ve Znojmě. Kromě toho je členkou metodického kabinetu projektu IPS Kurikulum při Národním pedagogickém institutu, kde se věnuje vzdělávání pedagogů a podpoře jejich profesního rozvoje. Její specializací jsou digitální technologie a inovativní přístupy k učení v mateřských školách, které propojuje s praxí a inspiruje další učitele. Na konferenci představí moderní metody, které podporují rozvoj dětí i pedagogů.